Nachttrein - Reisverslag uit New Delhi, India van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu Nachttrein - Reisverslag uit New Delhi, India van Karine Dierickx - WaarBenJij.nu

Nachttrein

Door: Karine Dierickx

Blijf op de hoogte en volg Karine

12 April 2011 | India, New Delhi

Hey iedereen,

Gisteren de tweede en laatste dag ik Kolkata. Begon het daar al wat gewoon te worden... alhoewel...
Ontbijt in het hotel. Ik bewonder het personeel, de zakenlui die in het hotel verblijven behandelen ze echt als hun loopjongen. Er staat een heel buffet en nog roepen ze om hen water, thee ofzo te brengen. En het zijn echte zwijnen, ze dompelen hun theezakje aan het buffet in hun tas en gooien het dan tussen het buffet, hun tafel laten ze achter al was het een middeleeuws feest.Erg. Ik krijg een wat vriendelijker begroeting dan hen! Daarna is het weer stappen geblazen. Ik mag mijn rugzak in bewaring geven. Het is weer heel hot, thermometer geeft in de namiddag 45gr aan. Ik wandel eerst naar een hotel waar ik mss ga slapen de laatste dagen. Supermooi gebouw, met een lift vanuit een ander tijperk, tralies en een liftboy. Ik krijg twee kamers te zien en deze zijn kraaknet. Daarna loop ik naar de missiepost van moeder Theresa maar die is nog gesloten tot 15u. Dan naar het gerestaureerde kerkhof, zo zegt de trotter toch, veel zie ik daar niet van, hooguit het onkruid is kortgewiekt. Het is wel een mooi supergroot kerkhof, je kan er lang wandelen. Het gekke is dat je moet inschrijven in een boek, en weer uitschrijven... Denken ze dat je daar gaat overnachten mss??? Dan via het drukke Parkstreet naar een prachtig stukje park met het Victoria memorial, alleen het park is open vandaag, 4 roepies ingang. Als ik een tijdje op een bankje zit met weer veel nieuwschierige blikken komt een jongen vragen voor een foto met mij. En dan staan ze daar plots allemaal, drie vier gsm s voor mijn neus, ik moet toch een rariteit zijn hier. Ik moet van dat blauwe haar af! Heb al een deel losgemaakt, ik wil al terug richting Afrika voor nieuwe...
Daarna naar het hotel, rugzak en in taxi naar het station. Wat is het weer lekker stinkend druk. Ik dacht dat ik in Mexico wat gezien had met het supergrote busstation, maar dit overtreft nu alles, ik dacht dat er hier een volksverhuizing aan de gang was!!!!!! Mensen staan te staren naar een bord en van t moment dat het spoor erop komt beginnen die te lopen als gekken naar die trein om een plaatsje te bemachtigen. Eerst dacht ik, er is iets gebeurd maar na een tijdje wen je hieraan. Drie uur heb ik mensen gade geslaan, en zij ook mij. Vrouwen komen in een overstaanbaar taaltje over mijn haar praten. Lopen over en weer om te kijken, zoooo grappig. Vele praten geen woord Engels. Maar gebaren zeggen veel.
Mijn plaats is gereserveerd, dus geen geloop voor mij. Het is de slaaptrein richting Darjeeling, 11 u rijden. We ruilen wat omdat iedereen bij zijn familie zou kunnen slapen en ik ben toch alleen, een oud ventje kan niet meet bovenaan slapen en na wat gewissel heeft hij een beter plaatsje. Toen ik een ticket ging kopen vroeg ik: komen ze met drinken en eten langs... en die bediende zei: madam is sleepingtrain, you must sleep not eet! Die dacht zeker die dikke kan wel zonder eten op die trein voor een nachtje. Maar ze komen wel langs hoor, thee koffie 10 r, spotgoedkoop, water, s morgens zelfs met brood en omelet. Constant lopen ze heen en weer en roepen ze wat ze bij hebben.
Slapen doe je niet echt veel, er is airco, maar de mensen zelf zijn niet zo stil, indiers maken veel lawaai, en snurken!!! In Silliguri aangekomen neem ik een fietsriksja, leuk. Het hotel heeft een kamer vrij en daar kan ik wat rusten.
Na de middag ga ik in een plaatstelijk restaurantje met plastieken tafels en dito tafelkleedjes iets eten, geen woord engels hier, jaja zeg ik maar. Ik moest mijn mond blussen, zooooooo hot. En maar kijken naar me, ik zie hier geenenkele andere toerist, die trekken direct door naar Darjeeling denk ik. Morgen doe ik dat, hier is er niet echt veel te beleven als veel verkeer, de rivier waar de wasjes en plasjes worden gedaan, gelukkig staat er wat water in, niet veel maar toch.
Nu zit ik in een donker straatje en het bliksemt, druppelt wat, maar niet genoeg om af te koelen. Het is hierbinnen nog 35gr. Maar minder warm dan gisteren.
's Avonds valt er niet veel te beleven dus zal ik regelmatig iets schrijven hier.
Alle nog vele trottergroetjes, tot een van de volgende xxx

  • 12 April 2011 - 12:35

    Hee Zeetje. Gaaf !:

    Hai Meissie. Je bent weer in India. Ga ik binnenkort ook heen, met een vriendin. Ben dus benieuwd naar je verhalen. En guess what? Ik ga trouwen. Spannend he. Het gaat toch nog gebeuren op mijn 43e. Hee succes daar en uitkijken geblazen.

    Liefs Marja uit Nederland (suriname)

  • 12 April 2011 - 12:57

    E.T.:

    Laat maar wat van die blauwe lokken staan want dat wil ik wel eens zien... En mocht dit enige verfrissing brengen tijdens je hete dagen: mijn baas zou je heel "cool" vinden, vermoed ik toch. Ik had hier baai de weei nog pakken van die beloofde balpennen en kleurpotloden liggen maar die doe je wel een andere keer mee.

  • 12 April 2011 - 13:21

    MC:

    Ze willen u daar houden met je blauwe haar denk ik!:)
    Hier ist 11°C, dus gaat groot verschil worden voor je!
    Mercietjes voor je bericht, hou je goed!! drink genoeg en rust genoeg
    ( water drinken :))

  • 18 April 2011 - 08:00

    Ria De Baets:

    Hallo Karine,
    Zo te lezen is het daar bloedheet; Hier is het mooi weer voor de tijd van 't jaar, maar zo warm..., ik begin al te zweten alleen maar bij het lezen. Volgende week kom ik naar school, misschien zien we elkaar. In ieder geval, geniet er van en vele groetjes!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karine

Weer een mooie reis in het vooruitzicht!

Actief sinds 18 Dec. 2008
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 155909

Voorgaande reizen:

22 December 2013 - 05 Januari 2014

Chili en Paaseiland

04 April 2013 - 11 April 2013

Londen

21 December 2012 - 06 Januari 2013

Wonderlijke India!

10 Juli 2012 - 15 Augustus 2012

Rondreizen in Namibïe

24 December 2011 - 08 Januari 2012

Het gastvrije Oman

13 Augustus 2011 - 28 Augustus 2011

Sri Lanka!!

08 April 2011 - 25 April 2011

India, Kolkata

25 December 2010 - 09 Januari 2011

Jamaica: Cultuur, natuur, zon en zee!

19 December 2009 - 03 Januari 2010

Puerto Rico: Natuur en cultuur

10 Augustus 2009 - 31 Augustus 2009

Ecuador: Cultuur en natuur

20 December 2008 - 03 Januari 2009

Oeganda: Vrijwilligerswerk Fort Portal

Landen bezocht: